Termínem personalizace se rozumí procesy publikování, kde stejný motiv v dokumentu je opakován s různými variacemi. Zejména můžeme měnit textové informace vložené v obraze a také část obrázku, nebo některé jeho atributy (zkreslení, rozostření, obarvení, atd..). Proměnná data mohou být například název, jméno nebo fotografie klienta pro kterého se personalizace provádí, název nebo barva výrobku a mnohem více. Tyto údaje mohou být začleněny, nebo změněny pomocí různých filtrů a efektů. Texty nebo změny v obrázku mohou být použity pro individualizaci dokumentů, v případě použití obrazové personalizace se tištěné dokumenty stávají výrazně atraktivnější a originální.

Tyto metody personalizace jsou uplatňovány v mnoha různých situacích, například v mailingových kampaních. Personalizaci lze použít i pro přípravu vstupenek, obalů, etiket, slevových karet, nebo všude tam, kde je potřeba odlišit údaje např. číslo jízdenky, jméno, obrázek pro produkt a podobně.